Chat med os
x

VORES HISTORIE

Siden 1964 har danskerne kunne nyde godt af kvalitets bilruder fra Dansk Bilglas, som i sin tid blev etableret af Olav Mølbjerg Larsen.

I første omgang kaldte han firmaet for Nordjysk Autoglas Service, men som firmaet voksede valgte han i 1990'erne at skifte navn til Dansk Bilglas A/S. Siden da har vi etableret mere end 25 værksteder og en mobilflåde med mere end 30 biler. 

Tusindvis af solgte bilruder senere er virksomhedens hovedsæde stadig beliggende samme sted, som det var i 1964, nemlig i Nørresundby i Nordjylland. Olav valgte i 2012 at trække sig tilbage og overlade direktørposten til en anden. I dag er det Peter Stig Christensen, som sidder ved roret. Olav har dog stadig sin gang hos Dansk Bilglas i Nørresundby og sikrer derfor, at virksomheden stadig leverer den samme kvalitet, som han har stået for i mere end 50 år.

CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Hos Dansk Bilglas går vi meget op i Corporate Social Responsibility. Vi mener nemlig, at vi som virksomhed har et stort ansvar for samfundet samt at sikre en fremtidig bæredygtighed. Derfor har vi taget en række tiltag, som skal gøre os til den grønneste aktør på det danske autoglas marked og har et fremadrettet ønske om at udvikle os på endnu flere områder for at reducere vores påvirkning af miljøet og mindske vores CO2-aftryk til et minimum.
Nedenfor kan du læse om nogle af vores CSR tiltag

  • Dansk Bilglas har et tæt samarbejde med Reiling Glascycling, som modtager alle vores udskiftede ruder, hvilket svarer til ca. 250 tons glas årligt. Ud af de 250 tons kan hele 98 % af glasset genbruges. Derudover sender vi også alt vores plast og pap til genbrug.
  • Vi har udskiftet store dele af vores biler til Ford Transit, hvilket har nedsat vores dieselforbrug og CO2 udslip med 20 %.
  • Vi ønsker at gøre en social forskel. Dette sker blandt andet ved at ansætte socialt udsatte, og hjælpe dem til at komme på rette spor, gennemføre en uddannelse og lignende. Derudover har vi også flere flex jobbere ansat, hvilket skal ses som et udtryk for, at vi ikke gør forskel på folk uanset baggrund.
  • I missionen på at blive papirløs har vi en vision om at kunne lave alt vores arbejde elektronisk. Det seneste tiltag i denne retning er nyt elektronisk system fra 2015, som har medført papirløst booking-, ordre- og faktureringssystem.
  • For at gøre befolkningen opmærksomme på haze (solblænding) købte og udviklede vi sammen med Aalborg Universitets Universitarium en bil, som bliver udstillet som simulator hvorpå man kan opleve forskellen på en slidt og en ny rude.
  • For løbende at udvikle medarbejdernes kompetencer, sikrer vi at medarbejderne naturligvis har de lovpligtige kurser men også, at de får en hensigtsmæssig oplæring og den fornødne efteruddannelse, så de besidder den nødvendige viden og erfaring for at udføre diverse arbejdsopgaver. Alle medarbejdere tilbydes en uges kursus årligt.

Vi arbejder løbene på at vedligeholde samt udvikle nye CSR tiltag.