Ny storstilet strategi hos Dansk Bilglas: Frisk identitet, flere biler på vejene og hyggeligere værksteder
Pressemeddelelse, 28/2-2019
Danmarks største kæde inden for reparation og udskiftning af bilglas får nyt ansigt udadtil og samtidig et øget fokus på reparationer på farten. For kunderne betyder det hurtigere og bedre service, fortæller Dansk Bilglas’ direktør.
Dansk Bilglas, Danmarks største og mest erfarne kæde for udskiftning af bilglas, lancerer ny strategiplan med det formål at forbedre brugeroplevelsen for virksomhedens kunder og skabe øget synlighed på vejene.
Virksomheden har hjulpet danskerne med reparation af bilruder de sidste 54 år og er kendt for sine værksteder fordelt over hele landet. Men markedet – og glasreparationerne – har rykket sig. Derfor investerer Dansk Bilglas massivt i sin flåde af biler på vejene. I februar måned er 25 nye biler kørt ud på vejene med Dansk Bilglas’ nye logo og grafik og det nyeste udstyr.
”Bilerne er indrettet efter de udfordringer, som nutidens og fremtidens biler står overfor. Biler er i dag kørende computere med et utal af sensorer, og derfor skal forrudeglas oftere kalibreres efter en udskiftning, så diverse autopilotfunktioner igen fungerer. Normalt skal brugeren efterfølgende ind forbi et værksted for få ruden kalibreret, men vi kan som en af de få gøre det på stedet med vores nye biler,” siger Thomas Harbo, direktør for Dansk Bilglas.
Kunden skal ikke røre en finger
Investeringerne går også til efteruddannelse af Dansk Bilglas’ personale samt implementeringen af et mere effektivt it-system og en omfattende relancering af selskabets hjemmeside, så det bliver lettere og hurtigere for både erhverv og privatpersoner at få repareret eller udskiftet sine bilruder og igen komme på farten.
”De fleste af vores udskiftninger med vores vogne sker, når folk er på arbejde, og du skal ikke røre en finger: Vi har allerede ordnet alt det med forsikringen for dig, og så kommer vi bare forbi din arbejdsplads, låner nøglen, fikser ruden og støvsuger også, hvis vi har skiftet glasset. Det er kun på den nye rude, at du kan se, at vi har været der,” tilføjer Thomas Harbo.
Mere belejlige værksteder
Som en del af strategiskiftet ændres Dansk Bilglas’ ansigt udadtil med nyt logo og design. Samtidig gennemføres der et omfattende restaureringsprojekt af virksomhedens mange værksteder, så de også her er mere tidssvarende til det moderne eftermarked – og i erkendelsen af, at det er de færreste, som egentlig ønsker at besøge et bilglasværksted.
”Folk kommer jo kun ud til vores værksteder, når uheldet har været ude. Derfor skal oplevelsen selvfølgelig være så belejlig og hyggelig som mulig. Vi ordner alt papirarbejdet og selvfølgelig ruden, imens du kan nyde en kop kaffe og Wi-Fi på et af vores mange værksteder, der ikke er mere end et stenkast – eller et stenslag – væk,” siger Thomas Harbo.
Dansk Bilglas er en joint venture mellem en dansk familiejet fond og den franske byggematerialekoncern Saint-Gobain. Det betyder, at Dansk Bilglas har direkte adgang til glasproduktionen og unik og uundværlig viden i forbindelse med reparation og udskiftning. Dansk Bilglas samarbejder tæt med koncernens distribution AUTOVER og er engageret i et tæt samarbejde med selskabets Europæiske detailkæde Glassdrive, som har ca. 1.200 afdelinger i Europa.